Vi bruger Cookies

Ved at benytte www.lf.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik.Du kan her læse mere om vores cookiepolitik.

Sådan bruger du forsikringen

1. Gå til din egen læge
Du skal starte med at kontakte din egen læge. Hvis du har behov for forundersøgelse eller behandling, vil din læge give dig en henvisning. Den skal Tryg bruge til at kunne hjælpe dig bedst muligt. Det er en god idé at få din egen kopi af henvisningen, da du kan få brug for at vise den senere.

2. Kontakt Tryg
Når du har henvisningen, kontakter du Tryg på telefon 7011 2020 eller sundhed@tryg.dk 

Trygs sundhedsafdeling sidder klar til at hjælpe alle hverdage mellem kl. 8 og 17.

Ringer du på et andet tidspunkt, tager Trygs Alarmcentral imod besked. Alle henvendelser behandles fortroligt.

3. Bliv undersøgt/behandlet
Tryg sætter den relevante forundersøgelse/behandling i gang med det samme inden for deres kvalitetssikrede netværk eller hos en behandler du vælger. Herefter har Tryg løbende kontakt til behandlingsstedet, så du behøver ikke at holde Tryg ajour.

Akut behov for hjælp
Har du brug for akut psykologisk krisehjælp, kan du ringe til Tryg på 7011 2020 døgnet rundt. Her behøver du ingen henvisning. Brug af StressStop-linjen kræver heller ikke henvisning.

Hvis du har brug for lægebehandling her og nu, skal du ringe til din egen læge, Lægevagten 1813 eller i særligt kritiske og akutte tilfælde 112.

StressStop-linjen

Med sundhedsforsikringen får du mulighed for at ringe til StressStop-linjen, hvor du kan få vejledning om håndtering af stress. Trygs stressvejledere kan f.eks. fortælle om de symptomer og signaler, der er typiske for stress. Det betyder, at du kan blive bedre til at forudse og håndtere stress - enten i forhold til dig selv eller en kollega. Din familie kan også ringe og få vejledning, hvis de har brug for hjælp til at støtte dig.

Værd at vide!
Enhver situation, der kan give anledning til erstatning, skal omgående anmeldes til Tryg.

Tryg skal underrettes, før undersøgelse/behandling på behandlingssted eller før indlæggelse på hospital.

Behandlingsstedet skal som udgangspunkt være godkendt af Tryg, men brug af andre behandlere kan aftales - også hvis de ikke har ydernummer. Ved brug af behandler uden ydernummer giver Tryg et tilskud, der svarer til patientandelen, og patienten dækker resten selv. Ved psykologbehandling giver Tryg dog maksimalt tilskud op til 800 kr. pr. konsultation og maksimalt 50% af udgiften.

Tryg kan stille garanti eller sende betaling til hospitalet, behandlingsstedet og den behandlende læge. Såfremt der sker ændringer i den planlagte behandling, skal Tryg straks orienteres. Sker dette ikke, forbeholder Tryg sig ret til at afvise dækning.

Erstatning udbetales, når Tryg har modtaget og vurderet de oplysninger, som anses for nødvendige til at afgøre, om erstatningen skal udbetales, og i bekræftende fald erstatningens størrelse. Originale regninger sendes til Tryg.

Erstatningen udgør de faktiske udgifter efter fradrag af tilskud fra Den Offentlige Sygesikring og/eller tilskud fra Sygeforsikringen Danmark. Erstatningen kan ikke overstige de faktiske udgifter.