Vi bruger cookies

Ved at benytte www.lf.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik.
Du kan her læse mere om vores cookiepolitik.

25 mio. kr. til øko-kampagne

Formand for Økologisektionen i Landbrug & Fødevarer, Hans Erik Jørgensen hilser kampagnen velkommen. Selvom væksten i på det økologiske marked har været fin, påpeger Hans Erik, at det afgørende at salget af de økologiske varer kan følge med op, hvis den økologiske produktion stiger.

Over de næste tre år gennemfører Økologisk Landsforening en kampagne der skal øge det økologiske salg herhjemme. Kampagnen er bevilliget under EU´s promotion midler som støtter informationskampagner for alle typer af fødevarer. Kampagnens hovedindsatser vil foregå i de danske dagligvarebutikker samt på de sociale medier og gennemføres i samarbejde med den engelske organisation, Organic Trade Board, som laver en tilsvarende kampagne på det engelske marked. Det samlede budget for kampagnen er 79 mio. kr. Heraf er de 80 pct. tilskudsmidler. De resterende midler skal finansieres af en række virksomheder.

 

Formand for Økologisektionen i Landbrug & Fødevarer, Hans Erik Jørgensen hilser kampagnen velkommen: ” Vi har en rigtig fin vækst på det økologiske marked pt., men med de mange nye omlæggere vi har fået de sidste to år, er det afgørende vigtigt at salget følger med op, hvis økonomien skal holde. Så jeg er fint tilpas med, at det er lykkedes de to organisationer at rejse penge fra EU til dette formål. Man skal huske at der skal en betydelig virksomhedsfinansiering til, så jeg er ret tryg ved at kampagnen vil bygge på positive budskaber om økologi”.

Kirsten Lund Jensen

Indhold

Seneste nyt fra lf.dk