Vi bruger Cookies

Ved at benytte www.lf.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik.Du kan her læse mere om vores cookiepolitik.

Beercycling nomineret til pris

Landbrug & Fødevarers event med Beercycling på Roskilde Festivalen i 2015 er netop blevet nomineret til en Creative Circle pris.

Landbrug & Fødevarers event med Beercycling på Roskilde Festivalen i 2015 er netop blevet nomineret til en Creative Circle pris. Creative Circle er Danmarks største Awardshow for kreativitet, innovation og kommunikation, som en lang række bureauer, tegnestuer og enkeltmandsfirmaer inden for den kreative branche står bag.

Priserne har til formål at højne de kreative standarder inden for reklame, design, web og beslægtede kommercielle kommunikationsformer ved at belønne og dokumentere fremragende arbejde samt uddanne og inspirere.

Og konkurrencen er benhård: Den strenge jury har bedømt flere end 600 indsendelser for at finde kandidaterne til den såkaldte shortlist.

Tilfreds juryformand
Hos Creative Circle er juryformand David Asmussen da også godt tilfreds med niveauet i år.

- Niveauet er blevet højere, og som mange af jurymedlemmerne talte om, så hænger det sikkert sammen med, at når økonomien bedres i virksomheden, så øges modet og viljen til at investere i innovativ kommunikation, siger han.

- Det har været en fornøjelse at betragte, hvordan juryen – der tidligere har bedømt kampagnerne ud fra meget skrappe, målbare krav – har nydt at få lov til at identificere de bedste arbejder ud fra vores bedømmelses-kriterier, der handler om innovation, originalitet, relevans og eksekvering, siger David Asmussen.

Landbrug & Fødevarers Beercycling er nomineret i kategorien “Events”. I denne kategori belønnes den bedste markedsføring, der kan klassificeres som aktivering af en sag, et brand eller et produkt. Den er i hård konkurrence mod et hårdt felt, der tæller ’Tak Rock - Dizzy Mizz Lizzy’ for Royal Unibrew og Carlsberg Movember Event

Hos Landbrug & Fødevarer vækker nomineringen selvfølgelig glæde.

- L&F’s store omdømmekampagne har gennem de snart 6 år, den har kørt, vundet flere priser, og hver eneste gang har vi været rigtig glade, fastslår brandmanager Lisbeth Olsgaard og fortsætter:

- Men der er de seneste år skabt mange nye priser, alle med forskellig tyngde. Lige denne her er så i den rigtig tunge kategori. Prisen blev uddelt for første gang i 1992, og siden har reklamebranchen hvert år hyldet den gode, kreative idé. Prisen har også udviklet sig, så den nu omfatter både reklame, design og digital. Den er i dag Danmarks største og vigtigste pris for kreativ kommunikation. Ingen anden kreativ pris i verden bliver uddelt efter så hårde regler - så jo, det er da med stor tilfredshed, at vi nu kan se os selv på Creative Circles shortliste, siger Lisbeth Olsgaard.

Vinderne i de forskellige kategorier offentliggøres ved et stort Award Show den 27. maj.

Se filmen til indstillingen:

Beercycling from Landbrug & Fødevarer on Vimeo.

Læs mere om Creative Circle.

Seneste nyt fra lf.dk