Vi bruger Cookies

Ved at benytte www.lf.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik.Du kan her læse mere om vores cookiepolitik.
L&F's Head of Social, Tina Mellergaard, fik to gange under Folkemødet Informedias 'gyldne hashtag' for størst aktivitet på Twitter.

Landbrug & Fødevarer fik topplacering på Twitter under Folkemødet

Landbrug & Fødevarer havde skruet ekstra op for det digitale tryk under årets Folkemøde, og det gav resultater i form af en kåring som bedste organisation på Twitter af Infomedia, samt en top tre-placering i Overskrift.dk’s opgørelse.

Twitter er et niche socialt medie i Danmark med forholdsvis få brugere sammenlignet med en gigant som Facebook. Men ser man mere kvalitativt på mediet, så gør den lille størrelse ikke så meget, når de, der bruger det mest aktivt, er dem vi allerhelst vil have fat i på Folkemødet – nemlig politikere, meningsdannere, lobbyister og journalister. Twitter bliver under Folkemødet et decideret intranet for disse grupper, der særligt orienterer sig via hashtagget #fmdk.

- Det var derfor essentielt for Landbrug & Fødevarer at positionere sig digitalt og få de mange gode debatter fra det tætpakkede program til at fylde i strømmen – og det lykkedes over al forventning, fastslår Head of Social Tina Mellergaard.

De forskellige overvågningssystemer laver opgørelserne lidt forskelligt, men du kan se placeringerne hos hennevis Infomedia og Overskrift.dk nedenfor:

Infomedia: Samlet førsteplads
Infomedia, der arbejder med medieovervågning både digitalt og i den trykte presse, kårede hver dag de tre bedste organisationer (fagforeninger, interesseorganisationer, politiske partier) på Twitter. Her fik Landbrug & Fødevarer en førsteplads både torsdag og lørdag, hvilket gav en samlet førsteplads på Folkemødet (søndag blev ikke målt).

Læs mere i et interview med Infomedia, hvor Tina Mellergaard fortæller om indsatsen

Overskrift.dk: I top tre på alle parametre
Overskrift.dk overvåger danske digitale medier, og laver deres opgørelse på tværs af hele Folkemødet og på tre forskellige parametre: mest brugte hashtag, mest aktive profil (flest tweets) og mest retweede profil (akkumuleret).

Særligt placeringen af Landbrug & Fødevarers eget hashtag, #spisekammeret, er her værd at fremhæve, da det var det tredje mest brugte, efter #sundpol og #uddpol, der begge er mere generelle hashtags, som også bruges uden for Folkemødet.

- Vores hashtag var således det højest placerede specifikke debat-hashtag, og vi trendede med det på landsplan af flere omgange i løbet af Folkemødet - det vil sige at vores emne var blandt de mest omtalte i Danmark og mere omtalt end fx #dkpol og #fmdk.

Se Overskrift.dk’s opgørelser 


L&F sendte også udskæring af en halv gris live på Twitter under Folkemødet. Foto Peter Prik Larsen

Seneste nyt fra lf.dk