Vi bruger Cookies

Ved at benytte lf.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik
Læs mere om cookiepolitik
SPOR (Foto: TUALA.COM PHOTOGRAPHY CPH)

Ny SPOR-kampagne sætter fokus på naturen i påsken

En ny kampagne for SPOR sætter fokus på offentligt tilgængelige vandrestier på privat jord og muligheden for at få en naturoplevelse hen over påsken. Det seneste år med nedlukning i Danmark har skabt øget interesse for naturoplevelser og det understøtter Landbrug & Fødevarer med kampagnen.

Efter et år med restriktioner, nedlukning og begrænsede muligheder er naturen blevet en mere og mere central del af hverdagen for danskerne.
I over 20 år har danske landmænd hjulpet med at sikre mulighederne for at komme ud i naturen. Landbrug & Fødevarers naturprojekt SPOR har gennem frivillige aftaler med landmænd og lokale ildsjæle etableret og sikret over 1.300 kilometer stier fordelt udover hele Danmark.

"De mange spor er ikke nye, men vi vil selvfølgelig gerne gøre danskerne opmærksomme på de mange mindre kendte stier, vi har på spor.dk. Derfor har Landbrug & Fødevarer op til påsken lanceret en stor kampagne med navnet ”Naturen er åben”. Vi annoncerer både i dagblade, udvalgte magasiner, banner og på Facebook", fortælle projektleder i SPOR Rasmus Emborg.

Mange danskere tilbringer påsken i sommerhuse eller dele af Danmark, som de ikke nødvendigvis kender. Her kan SPOR være en god genvej til at opleve nye dele af Danmark.

"Alle dem der har lagt jord til en sti, bidrager lige nu til den almene folkesundhed, og giver mulighed for at alle kan komme udenfor, sænke skuldrene og få frisk luft.” siger projektleder Rasmus Emborg.

Landbrug & Fødevarer, har gennem aftale med Dansk Vandrelaug og Google været med til at gøre alle sporene tilgængelige på Google Maps. Det giver mulighed for at finde en sti og få rutevejledning fra Google Maps. Håbet er, at det bliver endnu nemmere for folk at finde en sti.

"Vi er rigtigt stolte af samarbejdet, og det er vores forventning, at endnu flere nu vil finde vej til en af vores stier. Det falder godt sammen med vores kampagnebudskab om at naturen er åben - og nem tilgængelig via Google, kunne man tilføje", siger Rasmus Emborg.

SPOR avis

Seneste nyt fra lf.dk