Vi bruger Cookies

Ved at benytte lf.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik
Læs mere om cookiepolitik

Nye forbrugeranalyser

Vigtige trends i 2018 og deres relevans for fødevarekategorier

Denne nye analyse giver indblik i centrale vækstdrivere af fødevareforbruget. De vigtigste tendenser, som kommer til at definere forbruget, vil være båret af etablerede megatrends som sundhed, gennemsigtighed, madengagement, bæredygtighed og genveje til god mad. Derudover ses der fra forbrugernes side også mere nysgerrighed og opbrud med vanetænkning samt et stigende fokus på elimineringen af spild.

Få analysen her.

 
Millennials – Fremtidens forbrugere

Denne nye analyse fokuserer på unge forbrugere i alderen 18-35 år. Det er i de yngre år, at forbrugernes vigtigste vaner og adfærd dannes. Millennials er fremtidens børnefamilier og dermed kommende storforbrugere af dagligvarer. Hent i analysen viden om Millennium-gruppens adfærd og ønsker til fødevarer samt information om, hvilke for dig relevante markedsføringsplatforme de er i berøring med.

Få analysen her.

  

Sundhed handler (også) om livskvalitet og nydelse

En stor del af danskerne vil gerne leve sundere – både fysisk og mentalt. Mad og motion spiller en vigtig rolle i relation hertil, men også velvære som følge af livskvalitet og nydelse er af stor betydning for danskernes sundhed. I analysen kan du hente information om, hvordan denne holdning kan have stor betydning for forbrugervalg. 

Få analysen her.

 

December 2017: Fik du ikke læst sidste udgave af nye forbrugeranalyser?

Marianne Gregersen

Nina Preus

Christie Nielsen

Nyhedsbrev Ingredienssektoren

Seneste nyt fra lf.dk