
Nye markeds- og forbrugeranalyser
Fokus på planteprotein og etniske smage i færdigretter
Markedet for færdigretter er fra 2013 til 2017 steget i alle regioner undtagen Asien. Der er fokus på planteprotein og ”etniske” smage.
Download rapporten her.
Dybere forståelse for forbrugernes motivation og adfærd
Vi skal komme endnu tættere på forbrugerne og opnå en dybere forståelse for deres motivation og adfærd. Derfor har Landbrug & Fødevarer undersøgt fødevare-forbrugerne og hvad der adskiller dem. En segmentering ud fra arketypiske behov giver en konkurrencemæssig fordel, da man på bagrund af dette kan positionere sig ved hjælp af symbolik. Denne påvirker den emotionelle opfattelse af udbyderen, hvilket forstærker forbrugernes præferencer på en måde, som er svær for konkurrenter at efterligne.
Download analysen her.
De 6 vigtigste flavourtrends i 2018
Mintel, verdens førende marketing intelligence bureau, har med udgangspunkt i det amerikanske marked undersøgt flavour trends for 2018. Hvilke flavour trends er på vej? Allerede i udbrud? Og hvilke kommer til at forme fremtiden inden for foodservice?
Rapporten guider dig igennem 6 trends, som former forbrugerpræferencer. Eksempelvis peger rapporten på, at 51% af forbrugerne er villige til at prøve en ukendt ingrediens, hvis den bidrager med en funktionel fordel.
Download rapporten her.