Vi bruger Cookies

Ved at benytte lf.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik
Læs mere om cookiepolitik

SoMe aktiviteter der når nye potentialer

Social Media (SoMe) spiller en stadig stigende rolle i kommerciel digital markedsføring og politisk interessevaretagelse. Public Affairs-chef, Martin Gregers Arnoldus, med ansvar for SoMe team, fortæller om Landbrug & Fødevarers aktiviteter.

Strategisk brug af sociale medier og digital interessevaretagelse

Martin Arnoldus: Public Affairs hjælper med rådgivning i forhold til det politiske miljø i og omkring Christiansborg og vores andre alliancepartnere. I vores afdeling er et SoMe-team, som rådgiver i strategisk brug af sociale medier og digital interessevaretagelse på tværs af områder og organisationer. De ingrediens-producerende virksomheder kan bruge vores ekspertise inden for forskellige SoMe-kanaler bredt, lige fra rådgivning omkring employee branding på LinkedIn til rådgivning fra vores visuelle rådgiver om mobil-videoer, animationer og billede-materiale.

 

Skaber interesse om ingrediensindustrien via SoMe-kanaler

Martin Arnoldus: SoMe-teamet laver løbende tiltag, der har til formål at fremme ingrediensproducerende virksomheders sag. På Landbrug & Fødevarers SoMe-kanaler fortæller vi med både tekst, billeder og lyd om ingredienssektoren og dens mange spændende muligheder, for at skabe interesse for industrien både blandt politikere, landmænd og befolkning. Til Landbrug & Fødevarers ingrediensmedlemsdag 2018 har vi hjulpet med sparring i forhold til den politiske vinkel og så holdte vores visuelle rådgiver på selve dagen et oplæg om, hvordan de ingrediensproducerende virksomheder nemt kunne inkorporere video og billeder i deres daglige kommunikation, hvilket kan bidrage til at løfte særligt tilstedeværelsen på Facebook. Vores visuelle rådgiver fortalte om visuelle tendenser på SoMe, og hvad der er vigtigt, man som virksomhed holder øje med i den nærmeste fremtid.

VIDEO: Se Landbrug & Fødevarers nye ingrediensvideo.

 

Få hjælp til at bringe den gode historie

Martin Arnoldus: Public Affairs hjælper vores medlemmer allerbedst, når de ikke er bange for at række ud efter sparring og input, og vi vil altid gerne tage en snak. Det er afgørende for vores arbejde, at vi ved, hvilke udfordringer de ingrediensproducerende virksomheder står med, så vi så vidt muligt kan favne disse problemstillinger i vores analoge og digitale politiske interessevaretagelse. Ingredienssektoren er i rivende udvikling, og der er stor politisk interesse omkring den. Toppolitikerne efterspørger besøg hos fødevarevirksomheder, og her kan ingrediensvirksomheder spille en central rolle og få opbygget gode politiske relationer. Og når det kommer til de gode fortællinger om industrien, kan man aldrig få for mange gode historier, så det er en stor fordel, hvis virksomhederne kontakter os, hvis de har en historie, de mener kan være relevant. Det gælder små såvel som store historier.

For yderligere information eller spørgsmål, kontakt gerne Martin Arnoldus, Public Affairs chef, marn@lf.dk.

 

Læs også om:

Afdeling for Fødevarer- og Veterinære Forhold

Erhvervspolitisk afdeling

Juridiske afdeling

Analyse & Statistik

Nyhedsbrev Ingredienssektoren

Seneste nyt fra lf.dk