Eksportmarkeder

Hvordan er udenlandske forbrugeres adfærd, holdninger og vaner til mad? Hvilke faktorer spiller ind, når det kommer til aftensmåltidet? Og hvordan opfatter udenlandske forbrugere egentlig danske fødevarer? Læs mere om de danske eksportmarkeder her.

12. dec 2022
Landbrug & Fødevarer sætter i denne markedsanalyse fokus på forbrugerne i Vietnam, deres madkultur, holdninger og ikke mindst vurderinger af danske fødevarer. Analysen er baseret på en online befolkningsundersøgelse blandt vietnamesere ml. 18-50 år, der er gennemført af Kantar og Wilke på vegne af Landbrug & Fødevarer.
09. nov 2022
I denne markedsanalyse stiller Landbrug & Fødevarer skarpt på forbrugerne i Italien, deres madkultur, holdninger og ikke mindst vurdering af danske fødevarer. Analysen er baseret på en befolkningsundersøgelse blandt italienere i 2022 gennemført af Kantar og Wilke på vegne Landbrug & Fødevarer.
08. nov 2022
Landbrug & Fødevarer sætter i denne markedsanalyse fokus på forbrugere i Sydkorea, hvor Kantar og Wilke på vegne af Landbrug & Fødevarer har gennemført en befolkningsundersøgelse i 2022.
14. okt 2022
Landbrug & Fødevarer sætter i denne analyse fokus på holdninger og madkultur blandt amerikanske forbrugere. Analysen er baseret på en befolkningsundersøgelse gennemført af Kantar og Wilke på vegne Landbrug & Fødevarer i 2022.
15. feb 2022
På de britiske forbrugeres tallerken ligger der gerne kød – og særligt fjerkræ er ofte anvendt i madlavningen. Desuden spiser briterne meget gerne fisk og skalddyr. De tilvælger kødet for den gode smag og børnefamilierne er især højfrekvente forbrugere. Samtidig viser denne nye analyse, at der er en betydelig andel af befolkningen som følger en plantebaseret diæt. Flere briter end danskere definerer sig som flexitarer, vegetarer eller veganere og har enten minimeret eller ekskluderet det animalske fra deres fødevareindtag. Det stiller denne markedsanalyse omkring forbrugerne i UK skarpt på, og ser samtidig på emner som klima, bæredygtighed, økologi og dyrevelfærd.
10. jan 2022
I denne markedsanalyse stiller Landbrug & Fødevarer skarpt på forbrugerne i Sverige. Vi ser nærmere på forbrugernes hverdagskost, deres holdninger til klima og bæredygtighed, og ikke mindst deres vurdering af de danske fødevarer.
10. jan 2022
Denne analyse er gennemført af Landbrug & Fødevarer blandt japanske forbrugere og omhandler japanernes mad- og spisevaner. Desuden, ser vi nærmere på, hvad japanerne eventuelt bekymrer sig om, og om deres holdninger og tilgange til klima og bæredygtighed.
06. nov 2020
Kina er på listen over Danmarks største eksportmarkeder, og derfor stiller Landbrug & Fødevarers nye analyse skarpt på de kinesiske forbrugere, for at undersøge deres adfærd og holdninger i relation til fødevarer samt deres syn på emner som klima og bæredygtighed.
06. nov 2020
Tyskland er et af de største og vigtigste eksportmarkeder for Danmark. I en ny undersøgelse stiller Landbrug & Fødevarer derfor skarpt på de tyske forbrugere, for at kortlægge deres adfærd, både når det kommer til fødevarer, men også indenfor emner som klima og bæredygtighed.
10. feb 2020
Landbrug & Fødevarer har undersøgt hvilke globale trends der gør sig gældende i øjeblikket og giver et bud på udviklingen de næste 5-10 år frem. Analysen indeholder en gennemgang af samfundsudviklingen i forskellige regioner, samt hvordan dette kan påvirke fødevarebranchen i fremtiden.