Aktuelt
Nyheder
Arrangementer
Publikationer
Tal og analyser
Samfundsanalyser
Forbrugere og trends
Fakta om Fødevareklyngen
Statistik og noteringer
Markedsblik
Sensoriske analyser
Viden om
Klima
Bæredygtighed
Uddannelse og undervisning
Miljø og natur
Økologi
Sundhed og fødevarer
Landbrugsproduktion
Fødevareproduktion
Om os
Hvad er Landbrug & Fødevarer?
Organisation
Job og karriere
Folkevalgt ledelse
Sektorer og sektioner
Vores holdning
Priser
Fonde
Forretningsbetingelser
Politik for dataetik
Rådgivning og service
Eksportrådgivning til Landbrugs- og fødevarevirksomheder
Jura & Skat i AFP - vi skaber klarhed
Politisk interessevaretagelse - nationalt og regionalt
Afsætnings- og eksportnetværk
Markeds- og forbrugeranalyser
Oprindelsescertifikater ved eksport
Husdyrenes dyreværnshotline
Veterinært laboratorium, Kjellerup
Medlemskab
Landmand
Kontante medlemsfordele
Virksomhed
Kontakt
Presserum
Tilmeld nyhedsbreve
Adresser og kontaktoplysninger
Find medarbejder
Landbrug & Fødevarer på sociale medier
Login
English
English
Menu
Aktuelt
Tal og analyser
Samfundsanalyser
Forbrugere og trends
Fakta om Fødevareklyngen
Statistik og noteringer
Markedsblik
Sensoriske analyser
Viden om
Om os
Rådgivning og service
Medlemskab
Kontakt
/
Tal og analyser
/
Forbrugere og trends
/
Grøn omstilling
/
Fremtidens emballage skal være mere bæredygtig
Tweet
Del
Samfundsanalyser
Forbrugere og trends
Convenience og udespisning
Eksportmarkeder
Indkøb af mad og drikke
Grøn omstilling
Madkultur og traditioner
Sundhed og ernæring
Fakta om Fødevareklyngen
Statistik og noteringer
Markedsblik
Sensoriske analyser
Fremtidens emballage skal være mere bæredygtig
Forbrugere har opmærksomheden rettet mod bæredygtig emballage, når de handler. Således fortæller hver anden forbruger i denne undersøgelse, at de altid, ofte eller indimellem går efter varer i miljøvenlig emballage.
Forbrugere har opmærksomheden rettet mod bæredygtig emballage, når de handler. Således fortæller hver anden forbruger i denne undersøgelse, at de altid, ofte eller indimellem går efter varer i miljøvenlig emballage.
Når det kommer til mulige nye emballage tiltag, så ser forbrugerne gerne, at det er rettet mod primært at reducere unødvendig emballage og 5 ud af de 6 oftest nævnte tiltag relaterer sig til bæredygtighed.
Bæredygtigheden vægtes højere på emballeringen af det ferske kød end for pålægsemballage. Til gengæld vægter praktiske funktioner højere for pålægsemballagen, end for emballagen på fersk kød.
Glasflasken er den form for emballering, som forbrugerne mener, er den mest bæredygtige. Plastposen er omvendt den mindst miljøvenlige.
Læs mere her.
Dette print er foretaget fra http://lf.dk/tal-og-analyser/forbrugere-og-trends/gron-omstilling/fremtidens-emballage-skal-vaere-mere-baeredygtig d. 25/9-2023 klokken 4:23.
Sender informationer...