
Økologiformand: Frilands kampagne giver stolthed og sammenhold
”Fri”, Frilands til dato største kampagne for økologi, viser at virksomheden virkelig tager markedsføringen af dansk økologi seriøst. Det mener Hans Erik Jørgensen, formand for Økologisektionen i Landbrug & Fødevarer.
PRESSEMEDDELELSE -
08. apr 2016
I næste uge bliver dansk økologi endnu mere synlig. Her iværksætter virksomheden Friland, nemlig deres indtil videre største kampagne, der skal cementere selskabets position som landets største producent af økologisk kød.
En kampagne som formand for Økologisektionen i Landbrug & Fødevarer, Hans Erik Jørgensen, glæder sig over.
- Det er fedt at Friland skruer op for markedsføringen af økologisk kød og viser mere synlighed. Det er positivt for økologiens vækst, siger han.
”Fri” hedder kampagnen, hvor selskabets økologiske landmænd er afsendere af en stribe budskaber med nøgleordet ’fri’, som Friland har en ambition om at ville tage ejerskab til.
At de økologiske landmænd er centrale i kampagnen er vigtigt, mener økologiformanden.
- Som økologisk svineproducent betyder det meget for selvfølelsen at Friland nu går så stærkt ud og markedsfører økologien. Det giver stolthed og en følelse af at de virkelig vil økologien, siger Hans Erik Jørgensen.
Kampagnen er opbygget om en række budskaber om dyrevelfærd, moderne økologi og fællesskab. Eksempelvis ’Vi er fri til at dyrke vores passion for dyrevelfærd’, ’Vores køer græsser på marker, der er fri for sprøjtemidler’ og ’Vi er fri til at beskytte naturen og miljøet’.
Udsagnene vil forbrugerne blandt andet se i Københavns Metro, på store reklameskilte ved supermarkeder, indfaldsveje og busstoppesteder, i spots i Radio Nova og på YouTube samt bannerreklamer på Facebook og økologiske kødpakker fra Friland Økologi.