Nyhed, 06.februar 2023

Stærke medie-kanaler lader medlemmer inspirere hinanden

Øget samspil mellem L&F’s brede og de mere specifikke og målrettede kanaler på sociale medier samt styrkede nyhedsbreve præger det digitale 2023.

Landbrug & Fødevarer er på mange sociale medier-kanaler, som billederne illustrerer. Men organisationen driver flere profiler med fokus på et specifikt område: Det kan være Åbent Landbrug, SPOR og Vores Mad. Hver rammer sin specifikke interessegruppe, og med danskerne spredt ud på alle kanaler, hvor de følger lige præcis deres interesser, giver det stor gevinst at kunne ramme specifikt.

I 2023 vil L&F arbejde endnu mere med langsigtet digital kommunikation i samspil mellem de mange kanaler. Det er værdifuldt, når de forskellige kanalers krævende algoritmer skal tilgodeses. Algoritmer er de enkelte sociale mediers måde at vise og prioritere indhold til brugere af et medie. Det kan både være uigennemskueligt og skifte fra uge til uge. Men der er nu engang noget indhold og måde at offentliggøre det på, som de sociale medier foretrækker. Det skal L&F spille endnu bedre ind i. Og jo mere målrettet, jo bedre. Derfor skal kendskabet til L&F’s andre profiler spredes.

Medlemmer inspirerer hinanden

Digital kommunikation direkte til medlemmerne får selvfølgelig også kærlighed. Et eksempel er nyhedsbrevet L&F Business, som primært er rettet mod L&F’s virksomhedsmedlemmer og chefer og beslutningstagere i fødevarevirksomheder og organisationer. I nyhedsbrevet fortæller L&F om relevante politiske og branchemæssige tiltag i fødevarebranchen, præsenterer ny viden og undersøgelser, informerer om konferencer – og meget mere. L&F Business vil i 2. halvår bliver relanceret i nyt format og med styrket indhold.

- L&F Business skal i endnu højere grad synliggøre værdien af medlemskabet ved, at modtagerne får viden og indhold, de ikke får andre steder fra. Nyhedsbrevene skal være grafisk veldesignede og så redaktionelt velredigerede, at de udgør en central del af vores digitale kommunikation i samspil med andre digitale kanaler – særligt LinkedIn, hvor vi 2023 vil øge samspillet mellem de to kanaler. Samtidig er det et klart mål for os, at medlemmerne inspirerer hinanden med casehistorier, så L&F kan være brobygger i fødevareklyngen, forklarer chefredaktør i L&F Jens Juhl Eriksen.