
Kohberg er nyt medlem i L&F
I sidste uge bød Landbrug & Fødevarer brød- og kagevirksomheden Kohberg velkommen som nyt medlem. Både L&F og Kohberg ser frem til et stærkt samarbejde.
Det var med stor glæde, at L&F kunne byde Kohberg velkommen som nyt virksomhedsmedlem i sidste uge.
-Jeg er utroligt glad og stolt over, at vi nu kan repræsentere Kohberg. Deres store fokus på at hente danske råvarer er helt unik. Kohberg bager nemlig deres brød på dansk mel, der er dyrket og høstet i Danmark. Det er altså danske landmænd og danske bagere, der står bag. Derfor ved vi, at de værdsætter de danske landmænd og deres dygtige arbejde og gode råvarer ”, siger Klaus Jørgensen, områdedirektør for Medlemmer og Branchesekretariater.
Samarbejdet skaber ikke kun glæde hos L&F. Hos Kohberg udtrykker virksomheden også begejstring for begyndelsen på samarbejdet:
-Hele holdet bag Kohberg er rigtig glade for medlemskabet hos Landbrug & Fødevarer. Vi er sikre på, at det bliver et stærkt samarbejde, hvor vi i fællesskab kan arbejde mod fælles mål og sammen sikre en fornuftig udvikling, hvor vi ikke går på kompromis med kvaliteten og brødoplevelsen, som er essentiel for os hos Kohberg”, skriver Britt Hougaard Head of Marketing, Innovation & Communication.
Et samarbejde på tværs af værdikæden
Brødproduktion har tidligere ikke været repræsenteret af L&F, og der er rigtig mange steder i værdikæden, hvor parterne kan samarbejde:
- Vi forudser, at samarbejdet bliver rigtig godt mellem os. Vi har mange fælles interesser, og vores veje krydser mange steder i Kohbergs værdikæde. Hos L&F kan vi hjælpe Kohberg i hele værdikæden – det kan være hjælp med markeds- og forbrugeranalyser eller på energi- eller miljøområdet. Mulighederne er mange, og det skal nok blive et rigtigt frugtbart samarbejde,” mener Klaus Jørgensen.
Brødet i udvikling
Plantebaseret kost fylder meget på den politiske og forbrugermæssige dagsorden. Her har brødet også en væsentlig rolle at spille:
-Brød fylder meget i danskernes kost, og der har Kohberg er været dygtige til at følge udviklingen på markedet. Når man tænkte brød før i tiden, tænkte man det almindelige hvide brød, men nu er brød så meget mere. Kohbergs sortiment er meget bredt med eksempelvis fuldkorn, kerner osv., og det hele tapper ind i den plantebaserede dagsorden. Vi er spændte på at påvirke og følge den plantebaserede udvikling i fællesskab med Kohberg ”, siger Klaus Jørgensen.