
Fire polske fremstød skaber muligheder for fødevareklyngen
Det polske marked har fire gange haft besøg af målrettede L&F-fremstød. I januar i år sikrede Hans Kongelige Højhed Kong Frederik X ekstra pondus til indsatsen.
Landbrug & Fødevarer har gennem målrettede eksportfremstød i Polen skabt et solidt fundament for fremtidige samarbejder inden for forskellige sektorer i fødevareklyngen. Disse fremstød har, med fokus på grise og mejeriproduktion, omfattet hele værdikæden fra genetik, foder, staldinventar/ ventilation, gyllehåndtering og biogas, inklusive måleudstyr.
Formålet med fremstødene har været at skabe en platform, der letter danske virksomheders adgang til det polske marked og sikrer møder med de rette beslutningstagere på rette niveau. Når L&F kan samle flere virksomheder i hele værdikæden om indsatsen samt engagere de rette lokale partnere i markedet, styrkes incitamentet for potentielle kunder til at indgå i dialog, hvilket øger sandsynligheden for nye forretningsmuligheder. Fremstødene har resulteret i mange nye leads og en styrkelse af eksisterende relationer.
Vigtig markedsviden og adgang
Udover at skabe direkte kontakt til polske kunder, har fremstødene også givet virksomhederne mulighed for at samle vigtig markedsviden. Ved at forstå de lokale rammevilkår og lytte til kundernes udfordringer og fremtidsplaner, har de danske virksomheder kunnet byde ind med innovative løsninger, der kan imødekomme kundernes behov.
Landbrug & Fødevarer spiller en central rolle i at lette adgangen til det polske marked ved at rådgive om markedsadgang og hjælpe med udfordringer omkring oprindelsescertificeringer. De polske fremstød har vist sig at være en stor succes, ikke blot med hensyn til kundekontakter, men også gennem vellykkede besøg og værdifulde netværksmiddage, som har givet mulighed for at pleje relationerne på en mere uformel måde.
- Vil du være med på L&F’s eksportfremstød rundt om i verden? Så se de mange muligheder her