Nyhed, 20.februar 2024

Kampagne for dyrevelfærdsmærke på SoMe, busser og i detail

L&F kampagne for dyrevelfærdsmærke går i luften i uge 9 med 802 outdoor-placeringer på tværs af Danmark.

De 802 outdoor-plakater supplerer vi med den meget synlige bagende af busser i storbyerne Aarhus og København - og selvfølgelig er vi digitalt på sociale medier. Desuden får detailhandlen mulighed for at benytte sig af diverse aktiveringsmaterialer.

Første kampagne kører i uge 9-11, før den vigtige påskehandel. Anden del af kampagnen er uge 14-16, op til de økologiske køer kommer på græs. I den del fokuserer vi på sociale medier og YouTube.

Hvad er vores budskab? Det lyder: Vidste du at 7 ud af 10 danskere går op i dyrevelfærd, når de handler ind? Har du hjertet med når du handler ind? 

Kampagnen startede allerede med en annonce i Jyllands-Posten 19. januar, hvor vi havde en annonce på bagsiden af et avisindstik om landbrug. 

Målgruppen for begge kampagner er mødre med børn i alderen 25-49 år og ellers generelt voksne mellem 50-65 år. Kampagnen understøtter salg og køb af produkter mærket med det statskontrollerede dyrevelfærdsmærke på tværs af grise-, okse- og kalve- samt kyllingekød og mejeriprodukter.