Nyhed, 20.maj 2025

L&F-kampagne for Dyrevelfærdsmærke på SoMe, outdoor, detail

Landbrug & Fødevarer er nu live med Dyrevelfærdsmærkekampagnen 2025. Kampagnen understøtter salg og køb af produkter mærket med Bedre Dyrevelfærd.

Landbrug & Fødevarer er nu live med Dyrevelfærdsmærkekampagnen 2025

Vi ved, at dyrevelfærd motiverer danskerne, når de fylder indkøbskurven, og det er derfor vigtigt at kommunikere og skabe synlighed, tæt på købsøjeblikket.

 

Kampagnen kort fortalt:

Første kampagnen kører uge 21–23 (start 19. maj – 8 juni) med fokus på sociale medier, Facebook, Instagram og Web TV, TV2 Play.

Anden kampagne i uge 33–36, efter sommerferien til skolestart (fra 11 august -31 august), hvor vi følger op med outdoor i større byer og indkøbscentre – og igen sociale medier, Facebook og Instagram

Målgruppen for begge kampagner er mødre 25–49 år (børnefamilier) og voksne mellem 50–65 år. Kampagnen understøtter salg og køb af produkter mærket med det statslige dyrevelfærdsmærke på tværs af kød- og mejeriprodukter.

 

Budskabet er: Har du hjertet med, når du handler?

Formålet er klart: at øge kendskabet til Bedre Dyrevelfærd, tæt på køb. I 2025 har vi fortsat fokus på synlighed, aktivering i hele værdikæden og konvertering til køb.

 

Øget synlighed overfor forbrugerne

Landbrug & Fødevarer stiller kampagnematerialerne til rådighed for branchen og detailkæderne – og derved øget synligheden overfor forbrugerne. Der er opbygget et tæt netværk og dialog med beslutningstagere indenfor indkøb, kategori, markedsføring og CSR hos kæderne med de rette kontakter. Ligesom der er tæt dialog med virksomheder og producenter. I foråret har der været afholdt en række møder på tværs af branchen og alle detailkæder for involvering og dialog om synlighed på egne platforme.

Toolboxen er klar - og nem at tage i brug!

L&F har samlet alt materialet i én digital toolbox med overskuelig adgang til kampagnens centrale budskaber, SoMe-elementer, logoer, on-pack materialer og forslag til aktivering - fra tilbudsavis til mælkepaneler og kødpakker. Landbrug & Fødevarer stiller kampagnematerialerne til rådighed for branchen og detailkæderne ligesom materialet er delt med Fødevarestyrelsen.

Man kan læse mere om kampagnen og se kampagnefilmene i sin helhed på: Noget på hjerte

Landbrug & Fødevarers ’Noget på hjerte’ dyrevelfærdsmærkekampagne er støttet af Svineafgiftsfonden, Kvægafgiftsfonden og Mælkeafgiftsfonden.

Forbrugerkampagnen drives af L&F Marked, Fødevarer og Gastronomi.

Kontakt: