Nyhed, 06.maj 2025

Den Nationale Grøntuge i uge 34 – åben invitation

L&F er igen i år projektleder på Grøntugen, hvor aktører på tværs af værdikæden går sammen om en at øge danskernes forbrug af grøntsager. Sæt kryds og vær med!

Mange forbrugere har drømme om at leve sundere og grønnere, end de gør nu. Der er dog langt fra ønske til handling, når det gælder mere frugt og grønt i indkøbskurven, på tallerkenen og i maven. Selvom mange er bevidste om vigtigheden af grøntsager for vores sundhed og klimaet, lever langt de fleste af os ikke op til de anbefalede 600 gram frugt og grønt om dagen – hvoraf mindst halvdelen anbefales at være grøntsager.

L&F er igen i år projektleder på Den Nationale Grøntuge, hvor vi sammen med en række interessenter sætter fokus på grøntsagerne. Målet er at få flest muligt til at gøre noget, der hvor de hver især allerede er aktive. Man kan være partner på 2 måder: Som betalende eller ikke betalende partner. Betalende partnere synliggøres med navn og logo på kampagnesiden samt i løbende generisk kommunikation. Ikke-betalende partnere synliggør selvstændigt deres deltagelse i Grøntugen.

Uanset hvilken type partner man er, er det vigtige, at den enkelte partner bidrager med at kommunikere på egne platforme omkring grøntsager i forbindelse med Den Nationale Grøntuge (uge 34). Måden hvorpå de enkelte partnere bidrager til kommunikationen er meget forskelligt. Nogle laver events, andre nyheder på SoMe, nyhedsbreve og lignende. Der er udviklet materiale til at understøtte de enkelte partneres kommunikation – dette finder du her: Materiale- og vidensbank – Rådet for sund mad

Kontakt gerne Line Damsgaard på LDA@LF.dk for at høre mere.