
ChatGPT er omdrejningspunkt i ny kampagne fra L&F
Landbrug & Fødevarer har lanceret næste del af sin kampagne for 2030-klimaplan kampagnen særligt målrettet miljøet på Christiansborg.
Mandag d.13 november lancerede Landbrug & Fødevarer sit næste rul i 2030-plans kampagnen. L&F taler ind i en af de underliggende dagsordener der er på spil i forbindelse med debatten om grøn skattereform. Den handler om det ansvar, vi har som global fødevareproducent og den stigende efterspørgsel på fødevarer.
Dagsordenen er blevet pakket ind i en anden stor samfundsdebat, nemlig KI – kunstig intelligens. Kampagnen har til hensigt at gøre opmærksom på, at kunstig intelligens kan få os noget af vejen mod at brødføde jordens befolkning på 10 milliarder i 2058. Men den kan ikke gøre det alene – der er brug for et landbrug der påtager sig opgaven at producere maden. Med andre ord, der er brug for et godt landmandskab.
For at tale til landets beslutningstagere er det stadig området omkring Christiansborg, der er i fokus. Derfor hænger der i uge 46 og 47 et stort banner på Amagertorv og på busstoppesteder rundt om Christiansborg, mens hele Gl. Strand metrostation er pakket ind i kampagnen. Udover de fysiske bannere er også digitale annoncer en central del af kampagnen.
Billeder af kampagnen kan ses herunder.




