Nyhed, 04.september 2024

”Fælles initiativer kan flytte forbrugerne”

Rema 1000 er en de detailvirksomheder, der tog del i ’Den Nationale Grønuge’. Det er et initiativ, der passer perfekt til kædens filosofi.

- Vi har mantraet ’discount med holdning’ som en ledestjerne for, hvordan vi tænker om varernes kvalitet og påvirkning af mennesker. Vi vil gerne, at vores fødevarer er med til at gøre en positiv forskel for danskerne. Derfor har vi også et stort fokus på at understøtte viden om god ernæring og sund livsstil, så selvfølgelig er grøntugen noget, vi gerne går ind i, siger indkøbs- og marketingdirektør i Rema 1000 Anders René Jensen, og fortsætter.

- Vi er jo fx også partnere i Madskolerne, blandt andet sammen med L&F, vi arbejder med sportscamps, vi har været blandt de første med nøglehulsmærket, så det er vigtige indsatser for os. Vi vil gerne flytte forbrugerne, og det gør vi bedst i fællesskab, som eksempelvis gennem grøntugen.

Giver mening at fortsætte

Rema 1000 har kommunikeret om ugen til kunderne gennem den faste tilbudsavis, på de forskellige sociale medieplatforme og via nyhedsmails.

- Vi har som kæde været på, 360 grader rundt, og vores butikker har så gjort en indsats lokalt. Det er jo en fordel, at vi kan planlægge i god tid, når ugen ligger fast. Og fortsætter initiativet, hvilket jeg bestemt synes giver mening, så er uge 34 faktisk et godt tidspunkt. Det er her, familierne for alvor er tilbage igen fra ferie, og hverdagen sætter ind, siger Anders René Jensen, der kun har fået positiv feedback fra kunderne.

- Vi hører primært fra kunderne, hvis der er klager eller kritik, men vi har kun fået tilfredse tilbagemeldinger på de sociale medier. Om grøntugen Det tolker jeg som værende positivt i sig selv.