Nyhed, 30.april 2025

Frederiksdal Kirsebærvin vinder frem på det japanske marked

Dansk kvalitet og japanske relationer skaber vækst på det internationale marked.

Frederiksdal Kirsebærvin har været til stede på det japanske marked i næsten 10 år og eksporterer årligt mellem 20.000 og 30.000 flasker vin – svarende til 20% af den samlede produktion. Japan har vist sig at være et vigtigt marked for det danske vinhus, der har haft stor succes med at opbygge relationer og skabe interesse for deres nicheprodukt. Derfor var det også en oplagt mulighed at deltage i det danske eksportfremstød til Japan, siger Harald Krabbe, der er CEO i Frederiksdal Kirsebærvin:

- Med det nicheprodukt, som vi har, er det oplagt også at kigge ud over landets grænser. I Japan handler det meget om relationer, så når man først er etableret, spreder interessen sig hurtigt. Det har været spændende at opleve, siger han.

Selvom Japan har en lang tradition for kirsebærtræer, er det ikke noget, Frederiksdal Kirsebærvin markedsfører sig med på det japanske marked:

- Vi fokuserer på kvaliteten af vores vin og de relationer, vi opbygger, siger Harald Krabbe og tilføjer:

- I Asien er der ikke den samme vinkultur, som der er i Europa. Vores produkter er samtidig til den søde side, og det passer godt til det asiatiske marked – og det japanske.

Frederiksdal Kirsebærvin er godt på vej til at blive et velkendt navn på det japanske marked og vil fortsætte med at udvide både sin produktion og sin internationale tilstedeværelse.