Publikation, 26.maj 2020

Fremtidens emballage skal være mere bæredygtig

Hver anden forbruger fortæller, at de altid, ofte eller indimellem går efter varer i miljøvenlig emballage.

De vigtigste indsigter er:

  • Forbrugere har opmærksomheden rettet mod bæredygtig emballage, når de handler. Således fortæller hver anden forbruger i denne undersøgelse, at de altid, ofte eller indimellem går efter varer i miljøvenlig emballage.
  • Når det kommer til mulige nye emballage tiltag, så ser forbrugerne gerne, at det er rettet mod primært at reducere unødvendig emballage og 5 ud af de 6 oftest nævnte tiltag relaterer sig til bæredygtighed.
  • Bæredygtigheden vægtes højere på emballeringen af det ferske kød end for pålægsemballage. Til gengæld vægter praktiske funktioner højere for pålægsemballagen, end for emballagen på fersk kød.
  • Glasflasken er den form for emballering, som forbrugerne mener, er den mest bæredygtige. Plastposen er omvendt den mindst miljøvenlige.

Download hele analysen